Cyfrowe materiały edukacyjne 24h/7

Odkryj e-Podręczniki oraz e-Zasoby i ucz się ze sprawdzonych źródeł

Warto
zobaczyć

E-podręcznik

Mikołajkowa paczka aktualizacji

Witaj w przyszłości! Miksuj moduły w spersonalizowane e-podręcznik Czy da się dopasować podręcznik dokładnie do Twoich potrzeb? Od dziś TAK! Oddajemy w Twoje ręce rewolucyjne narzędzie, które w prostych krokach pomoże Ci stworzyć e-podręcznik na miarę Twoich oczekiwań. Wejdź w generator e-podręczników. Z listy ulubionych modułów użyj tych, których potrzebujesz i połącz je w spersonalizowany e-podręcznik. Gotowe? Ho, ho, ho! Innowacyjna edukacja dawno nie była tak prosta! Winter is coming! Przełącz się na tryb ciemny Od teraz możesz korzystać z naszej strony w trybie ciemnym, który jest łagodniejszy dla oczu i oszczędza energię. Przełącz ciemny motyw w ustawieniach, aby cieszyć się wygodniejszym użytkowaniem podczas czytania e-podręczników nawet w słabym świetle. Daj nam znać na Facebooku, jak Ci się podoba! Poznaj nasze osoby autorskie!  W nowej zakładce “Autorzy/Autorki” przybliżamy Wam sylwetki osób, które piszą dla Was e-podręczniki. Na ich profilach znajdziecie krótkie biogramy, obszary zainteresowań oraz bazę publikacji. Oczywiście nie mogło zabraknąć listy e-podręczników.
Strzałka
E-podręcznik
prawo cywilne
prawo administracyjne

Elementy prawa cywilnego i administracyjnego dla inżynierów

Celem podręcznika jest przedstawienie zagadnień związanych tematycznie z nieruchomościami. W pierwszej części zostały przedstawione zagadnienia wstępne, źródła prawa obowiązującego w Polsce oraz zarys prawa państwowego ze szczególnym uwzględnieniem struktury administracji publicznej i omówieniem sposobów jej działania i nadzoru. Kolejna część dotyczy postępowania administracyjnego, które jest nieodzownym elementem działania organów administracji, a określa prawa i obowiązki obu stron postępowania oraz dokumenty powstające w jego ramach. W dalszej część omówiono podmioty prawa występujące na polskim rynku oraz definicje nieruchomości, sposoby ich powstania i rejestracji. Kolejna część dotyczy praw rzeczowych przysługujących do nieruchomości – prawa własności, użytkowania wieczystego, ograniczonych praw rzeczowych. Wskazano również źródła informacji o nieruchomościach (księgi wieczyste, ewidencja gruntów i budynków, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego) oraz sposoby ustalania granic nieruchomości. Omówiono zagadnienia związane z procesem komunalizacji mienia, uwłaszczania gruntów pod drogami, ograniczeń w obrocie nieruchomościami rolnymi czy ochrony gruntów rolnych i leśnych. Na koniec przedstawiony został zarys prawa spadkowego.
Strzałka
E-podręcznik
Przebicie
Pasywacja
Gradient potencjału
+149

Korozja i ochrona przed korozją

E-podręcznik został opracowany przez pracowników Katedry Chemii i Korozji Metali Wydziału Odlewnictwa AGH. Podręcznik obejmuje podstawowe definicje zagadnień związanych z korozją, mechanizmów korozji i najczęściej spotykanych typów korozji. W podręczniku zostały omówione także zagadnienia takie jak przyczyny zapoczątkowania procesów korozyjnych, a także skutki tych procesów oraz zniszczenia powodowane przez nie. Omówiono najczęściej stosowane rodzaje ochrony przed korozją. Przedstawiono również metody pomiaru parametrów pozwalających przewidzieć postęp korozji oraz techniki monitorowania procesów korozyjnych. W podręczniku przestawiono także zarządzanie ryzykiem korozyjnym w celu zminimalizowania strat finansowych z powodu przestojów i zniszczeń korozyjnych.
Strzałka
Przejdź do e-Podręczników
Strzałka
E-zasób
narzędzia edukacyjne
kompetencje cyfrowe
czat GPT
+1

AI Bingo! czyli jakich kompetencji potrzebujemy do odpowiedzialnej pracy z genAI

ChatGPT i generatywna AI zmieniły sposób, w jaki pracujemy, automatyzujemy zadania i analizujemy dane. Ale czy ich skuteczność idzie w parze z wiarygodnością? Czy AI pomaga nam rozwijać kompetencje, czy może sprawia, że je tracimy? Podczas webinaru zmierzyliśmy się z tymi pytaniami, analizując:
  • jak generatywna AI wpływa na krytyczne myślenie, ocenę informacji i podejmowanie decyzji,
  • jakie umiejętności są kluczowe do odpowiedzialnej współpracy z AI,
  • jakie ryzyka i koszty niesie za sobą korzystanie z AI.
ChatGPT stał się w ciągu dwóch lat asystentem pisania dla większości osób wykonujących prace intelektualne. Generatywna AI spopularyzowała wykorzystanie sztucznej inteligencji w pracy, choć to tylko jedna, najnowsza z odmian tej technologii. Dlaczego właśnie jest tak skuteczna w codziennych zadaniach: automatyzacji, redakcji, wyszukiwania, analizy treści i danych? Co sprawia, że to właśnie generatywna AI wywołuje tak silne obawy o jakość i wiarygodność wyników współpracy z nią? W trakcie webinaru zmierzyliśmy się, z tym, jak codzienne korzystanie z AI może wpływać na kompetencje takie jak krytyczne myślenieocena informacji, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji. Czy do pracy z AI potrzebujemy innych umiejętności lub innego podejścia? Przyjrzeliśmy się temu, jak wykorzystać dostępne narzędzia AI profesjonalnie, z jakimi kosztami będzie się to wiązać (od prawnych przez finansowe, aż po środowiskowe), jakie ryzyka niesie za sobą korzystanie z różnych modeli AI w kontekście ekonomicznym i geopolitycznym? ______Webinar realizowany w ramach Projektu CUTIE (Competences for University Teaching & Institutional Empowerment)
Strzałka
E-zasób
czat GPT
ADDIE
narzędzia edukacyjne
+2

AJAJAJ czy AI? Jak projektowałyśmy kursy ze wsparciem

Masz mało czasu i temat, którego nie czujesz, a musisz przygotować kurs. Jak zmienić AJAJAJ w AI? W trakcie webinaru odpowiedziałyśmy na to pytanie, a w szczególności: Jak dobrze można zaprojektować kursy online z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI)? Na co należy uważać korzystając z pomocy AI? Jakich kompetencji potrzebujesz jako projektant/ka kursu?   Posiłkując się modelem ADDIE w trakcie webinaru omówiłyśmy kluczowe etapy tworzenia angażujących i skutecznych kursów. Pokazałyśmy jak na bazie otrzymanej analizy potrzeb oraz założeń bazowych wykorzystałyśmy AI do przeprowadzenia szczegółowej analizy tematu (desktop research). Opowiedziałyśmy też jak na etapie projektowania wykorzystałyśmy AI do tworzenia struktury kursu i ćwiczeń. Zaprezentowałyśmy w jaki sposób AI pomogła nam dokonać poprawek po pilotażu. Korzystając z przykładów zrealizowanych projektów pokazałyśmy, jak AI wspiera proces tworzenia doświadczeń edukacyjnych. Z webinaru możesz dowiedzieć się, jak łączyć metodykę opartą na cyklu Kolba z interaktywnymi narzędziami i jak zastosować AI do tworzenia animacji, scenariuszy oraz infografik. Na podstawie własnego doświadczenia opowiedziałyśmy również w jakie pułapki możesz wpaść korzystając z pomocy AI. ______Webinar realizowany w ramach Projektu CUTIE (Competences for University Teaching & Institutional Empowerment)
Strzałka
E-zasób
kompetencje cyfrowe
kompetencje dydaktyczne
sztuczna inteligencja
+1

Dydaktyk na tropie sztucznej inteligencji

Dlaczego sztuczna inteligencja cieszy się – jak nigdy dotąd – ogromną popularnością? Jej początki sięgają przecież lat pięćdziesiątych, lecz to właśnie teraz staje się łatwo dostępną technologią użytkową. Jest obecna w życiu prywatnym, ale także w pracy – w  wielu branżach i sektorach, w tym również w sektorze edukacji. Większość z nas ma już za sobą pierwsze próby wykorzystania wirtualnych asystentów (Siri, Alexa) i czatbotów (ChatGPT, Perplexity). W powszechnym użyciu są narzędzia do przetwarzania i generowania tekstu, aplikacje do rozpoznawania, edycji i generowania obrazów czy też do personalizacji treści. Korzystamy z nich, sprawdzamy ich możliwości, efektywność czy wiarygodność otrzymanych wyników. Zastanawiamy się kiedy, do czego i w jaki sposób wykorzystać te narzędzia. “Ale… jak to działa?” Czym jest sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, uczenie… nadzorowane i nienadzorowane? Do jakich celów mogą one służyć w sektorze edukacji? Zapraszamy na webinar, w trakcie którego nasz gość – Andrzej Brodzicki z Centrum Doskonałości Sztucznej Inteligencji AGH – odpowie nam o tym, jak działa sztuczna inteligencja. Przedstawi przykłady jej zastosowania głównie w edukacji, choć pojawi się tu również wątek medyczny i motoryzacyjny. ______Webinar realizowany w ramach Projektu CUTIE (Competences for University Teaching & Institutional Empowerment)
Strzałka
Przejdź do e-Zasobów
Strzałka

O projekcie

"Open AGH” to pierwsza w Polsce akademicka inicjatywa systemowego udostępniania Otwartych Zasobów Edukacyjnych. Od stycznia 2010 AGH dzieli się e-kursami, e-podręcznikami, nagraniami audio i video, podcastami, grafikami, ćwiczeniami i artykułami. Na licencjach Creative Commons, za darmo, dla wszystkich. Publiczne i otwarte udostępnianie sprawdzonych materiałów edukacyjnych jest jedną z naszych podstawowych wartości jako uczelni publicznej.

OpenAGH e-Podręczniki

Open AGH e-podręczniki

Open AGH e-Podręczniki  to repozytorium recenzowanych e-podręczników autorstwa dydaktyków i dydaktyczek z AGH. e-Podręczniki składają się z modułów, które ułatwiają uczenie się. Są dostępne w kilku formatach - do czytania online, druku i korzystania w aplikacji mobilnej. Możesz korzystać z gotowego e-podręcznika lub z dostępnych modułów ułożyć swój własny.  Repozytorium istnieje od 2014 roku, miesięcznie uczy się z niego ponad 40 tysięcy użytkowników.

OpenAGH e-Zasoby

Open AGH otwarte zasoby

Open AGH Otwarte Zasoby dzieli się materiałami edukacyjnymi za darmo, wraz z prawem do ich dalszego wykorzystywania i adaptacji. Repozytorium obejmuje 19 obszarów wiedzy. Znajdziesz tu e-kursy, skrypty, testy, ćwiczenia, prezentacje i symulacje. Open AGH Otwarte Zasoby działa  od stycznia 2010 roku i jest pierwszym w Polsce uczelnianym repozytorium Otwartych Zasobów Edukacyjnych.