TEMPLATE do kopiowania

Case study

„Od szkoły do uczelni” – kurs wprowadzający dla studentów 1. roku

Twórca/Twórcy Marta Ciesielka (Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej)
Łukasz Bołoz (Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki)
Jednym słowem Ułatwienie studentom I roku adaptacji do warunków wyższych studiów technicznych.
Metoda Warsztaty Dedykowany kurs e-learningowy
Kontekst Studenci pierwszych lat wszystkich kierunków Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki AGH. Projekt przeprowadzono na początku roku akademickiego.
Przebieg

Przeprowadzono dwa spotkania warsztatowe.
Tematyka:
Warsztat I – Adaptacja
– Przejście szkoła – uczelnia
– Potencjalne trudności w różnych obszarach funkcjonowania studenta
– Jak sobie radzić
Warsztat II – Komunikacja; Jak się uczyć
– Relacje między studentem a wykładowcą
– Najczęstsze wpadki i jak ich uniknąć
– Style uczenia się: diagnoza i dobór metod

Przygotowano kurs e-learningowy „Od szkoły do uczelni” zawierający materiały uzupełniające.

Korzyści

Studenci bardzo pozytywnie reagowali na przekazywane informacje. Podkreślali, że nie mieli świadomości o wielu kwestiach, np. jak radzić sobie z trudnościami, gdzie szukać informacji i pomocy lub że są różne style uczenia się.

Zaobserwowano zauważalnie mniej sytuacji w których studenci pierwszego roku: niepoprawne tytułowali prowadzących, czy pytania jak skontaktować się z prowadzącym.

Nowoczesne metody kształcenia

Powrót

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej