Nauczanie rówieśnicze

Edycja III
Kurs stacjonarny/online
17 godz. dydaktycznych
4,75
ocena uczestników

Nauczanie rówieśnicze

Szukasz sposobu, by jeszcze mocniej zaangażować swoich studentów w nauczane treści? I nie mam tutaj na myśli zaangażowania tożsamego z aktywizowaniem, tylko zaangażowanie kognitywne, dzięki któremu student wchodzi w coraz głębszą interakcję z nauczaną wiedzą i poszerza swoje kompetencje.

Takie zaangażowanie można osiągnąć poprzez wyjaśnianie danego zjawiska czy twierdzenia drugiej osobie – czyli przez nauczanie. Na procesie tym opiera się jedna z metod pracy grupowej – nauczanie rówieśnicze, którego założeniom i formom przyjrzymy się na szkoleniu.

Podczas szkolenia:

    • poznasz różne formy nauczania rówieśniczego w nauczaniu stacjonarnym oraz online;
    • dowiesz się, dlaczego nauczanie rówieśnicze jest efektywne
    • przećwiczysz projektowanie nauczania rówieśniczego w swoich kursach stacjonarnych i online

Nauczanie rówieśnicze to strategia i metoda jednocześnie, gdzie program jest zaplanowany przez nauczyciela, lecz jego realizacja jest w znaczącej mierze zależna od aktywności i zaangażowania studentów. Rolą nauczyciela jest zaplanować pakiet zadań i ćwiczeń umożliwiający studentom uczyć się od siebie nawzajem. Metoda aktywizuje do samokształcenia, komunikacji i współpracy. Wraz z nauczaniem rówieśniczym występuje ocenianie rówieśnicze (peer assessment), które wzmacnia kompetencje do aktywnego uczenia się studenta. Metoda współwystępuje z metodą problemową i projektową.

(Boud, David, Cohen, Ruth and Sampson, Jane 1999)

Forma: mieszana
Webinar na start: 17.04.2023, godz.:10:00
Szkolenie online: 17 – 28.04.2023
Warsztaty stacjonarne: 28.04.2023 ; godz.:10:00-14:00
Potwierdzenie: certyfikat, cyfrowa odznaka (badge)
Prowadzenie:
Zapytaj o szczegóły:

 

Szkolenie jest realizowane w ramach projektu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB). W szkoleniu mogą wziąć udział osoby zatrudnione w AGH w roli dydaktycznej lub naukowo-dydaktycznej. Wypełnienie formularza zgłoszenia jest jednoznaczne z akceptacją zasad udziału w programie doskonalenia kompetencji dydaktycznych

 

 

 

 

Może Cię też zainteresować

Wasze rekomendacje

Zastosuję ocenę rówieśniczą do pracy w grupach na zajęciach. Wcześniej nieświadomie coś w tym zakresie próbowałam, ale teraz wiem, jak ważne są kryteria.

Nawet przy dobrej woli ze strony prowadzących, sympatii do studentów i pasji do nauczania można nie zauważać, że metodyka jest nieskuteczna. Szkolenie otwiera oczy na fakty, uświadamia ten konkretny mechanizm uczenia się, uzasadnia go i podaje możliwości aplikacyjne.

Zauważam naturalnie pojawiające się elementy nauczania rówieśniczego, co jest fascynujące. Sama się przysłuchuję, jak studenci wzajemnie sobie coś tłumaczą.

Cookie1 Cookie2
Nasze serwisy wykorzystują ciasteczka (cookies). Korzystając z nich wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki stron WWW.
Czytaj więcej