Team Based Learning
Wyobraź sobie zajęcia, podczas których studenci są aktywni, zaangażowani i skupieni, na które przychodzą przygotowani oraz o czasie. Marzenie? Niekoniecznie. Taka sytuacja może być bardzo realna, dzięki wykorzystaniu metody Team Based Learning.
Team Based Learning (TBL) to metoda projektowania i prowadzenia zajęć, która łączy ideę odwróconych zajęć (ang. flipped classroom) i pracę grupową studentów nadając jej określoną strukturę, etapowość i rytm.
Pomaga zmniejszyć ryzyko nieuczestniczenia studentów w zajęciach. Doświadczenia nauczycieli pokazują, że TBL sprawdza się szczególnie do przedmiotów w dużej mierze bazujących na teorii, której wykładanie było po prostu nieefektywne. Uwaga studentów po 20 minutach wykładu przechodzi w pasywną koncentrację, podczas gdy TBL pozwala utrzymać uwagę studentów przez całe zajęcia.
Jeśli szukasz sposobu na wprowadzenie w swoich zajęciach zmiany, dzięki której studenci będą zaangażowani, sprawdź koniecznie TBL.
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- doświadczysz czym jest metoda Team Based Learning,
- zaobserwujesz jakie korzyści wnosi metoda TBL w prowadzenie zajęć,
- zaobserwujesz punkty krytyczne metody i możliwe rozwiązania,
- zdekonstruujesz metodę TBL, aby w pełni świadomie móc zaprojektować i przeprowadzić każdy jej etap podczas swoich zajęć,
- opracujesz pomysł na swoje zajęcia w oparciu o metodę TBL.
Warsztaty stacjonarne będą wspierane materiałem wprowadzającym w dane zagadnienie, dostępnym na platformie UPeL.
Praca na UPeL przed szkoleniem : od 09.05.2023
Warsztat stacjonarny: 23.05.2023 ; godz.: 11:30-14:30
Praca na UPeL po szkoleniu: do 23.05.2023
Forma: mieszana (część online i stacjonarne warsztaty)
Potwierdzenie: certyfikat, cyfrowa odznaka (badge)
Prowadzenie: Karolina Grodecka
Zapytaj o szczegóły: karolina.grodecka@agh.edu.pl
Szkolenie jest realizowane w ramach projektu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB). W szkoleniu mogą wziąć udział osoby zatrudnione w AGH w roli dydaktycznej lub naukowo-dydaktycznej. Wypełnienie formularza zgłoszenia jest jednoznaczne z akceptacją zasad udziału w programie doskonalenia kompetencji dydaktycznych.
Myślę, że każdy dydaktyk powinien poznać metodę TBL. I przynajmniej część wiedzy móc użyć na swoich zajęciach 😀
Poleciłabym udział w kursie TBL, ponieważ jest to świetny kurs pokazujący jak uruchomić na zajęciach pracę grupową. Mi praca grupowa przed kursem kojarzyła się z wieloma trudnościami np. z podziałem na grupy, chaosem itd. Teraz po kursie myślę, że dam radę i te problemy nie powinny się pojawić.
Sensownie zorganizowane zajęcia grupowe dają korzyści na wielu płaszczyznach – zdobywanie wiedzy teoretycznej, poszerzanie umiejętności praktycznych oraz rozwijanie kompetencji miękkich (wymóg pracy w zespole).