Test-samouczek: typowe ustawienia
Jedną z aktywności, jaką proponuje nam UPeL jest Test (Quiz). Może służyć on np. jako narzędzie wspomagające uczenie, ułatwiać powtórkę materiału przez studenta i pomóc mu w samoocenie: czy udało się opanować dotychczasowy materiał?
Test, który spełnia taką rolę nazwiemy samouczkiem.
Poniżej kilka wskazówek dotyczących ustawień testów-samouczków.
Ustawienia sekcji „Ocena”
Ponieważ zależy nam, aby student mógł sam weryfikować swoje kompetencje, w sekcji ocena warto pozwolić mu na „nieograniczoną ilość podejść” oraz zaproponować „najwyższą ocenę” jako metodę oceniania:
Metoda nawigacji
Dla samouczków to ustawienie warto przełączyć na „dowolną” nawigację. Dzięki temu, student będzie mógł swobodnie przemieszcza się po całym teście np. zaznaczać sobie flagą trudne pytania i wracać do nich później w trakcie testu.
Zachowanie pytań
W teście do samodzielnej nauki, kluczowy jest dostęp studenta do szybkiej informacji zwrotnej. Jeśli w sekcji „zachowanie pytań” wybierzemy „tryb adaptacyjny” albo „natychmiastową informację zwrotną” uzyskamy taki rezultat.